よくある質問

大丸庵Q&A【ご利用に関するよくある質問と回答】

チェックイン・チェックアウトは何時ですか?
What time are check-in and check-out?

チェックインは15:00から、チェックアウトは11:00までです。
Check-in begins at 15:00. Please check out by 11:00.

アーリーチェックイン・レイアウトチェックアウトはできますか?
Are early check-in or late check-out available?

予約状況によりますので、直接お問い合わせください。
The answer to this generally depends on other reservations. Please contact us directly and we can check.

インターネット接続は可能ですか?
Does Daimaruan offer internet access?

無料Wi-Fi接続が可能です。接続に必要なパスワードは受付にお問い合わせください。
また、持ち出し可能なポケットWi-Fiもご用意しております。
Free Wi-Fi internet access is available at Daimaruan. Let us know if you would like to use it, and we will share the password.
We also have a pocket Wi-Fi device that can be taken with you while you are out during the day.

貴重品を保管するための金庫はありますか?
Is there a safe available where I can keep my valuables?

当館に備えております。
Yes, Daimaruan features a safe.

食事はどうすればいいですか?
What should I do for meals?

ミニキッチンを用意しておりますので、自炊をしていただくことができますし、徒歩圏内には、複数のお食事処があります。
また金沢の台所「近江町市場」が近くにございます。
There is a small kitchen available where you can prepare your own meals. There are also a number of restaurants within walking distance.
Omicho Market, the “Kitchen of Kanazawa,” is also nearby.

近くにコンビニはありますか?
Are there any convenience stores nearby?

徒歩1分のところにございます。金沢の中心部にございますのでコンビニエンスストアやお店がたくさんございます。
The closest one is about a one-minute walk away. Daimaruan is located in central Kanazawa, so there are plenty of convenience stores and other shops nearby.

冷蔵庫はありますか?
Is there a refrigerator available?

ミニ冷蔵庫がございます。ご自由にお使いください。
There is a small refrigerator. Feel free to use it.

タバコは吸えますか?
Is smoking allowed?

当施設及び敷地内は、完全禁煙とさせていただいております。
Daimaruan and the surrounding area are completely non-smoking.

駐車場はありますか?
Is parking available?

敷地内に無料の専用駐車場がございます。お車のサイズにもよりますが、2台までご利用できます。ご予約時にお申し出ください。
There is complimentary parking available at Daimaruan. Generally speaking, there is enough space for two vehicles, though this can depend on vehicle size. Please let us know when making your reservation.

連泊の場合、室内の掃除はどうなりますか?
Do you provide housekeeping for multiple-night stays?

清掃は基本的にはございませんが、3連泊以上の場合はご希望により承ります。
Ordinarily, we do not provide housekeeping during stays, but for stays of three nights or more, we can provide housekeeping upon request.

宿泊料金はいつ支払いますか?
When do I pay for my stay?

チェックイン時にご精算ください。また、ご予約時にクレジットカード決済や銀行振込により前払いすることもできます。
Please pay when checking in. You may also pre-pay when making your reservation, either by credit card or by bank transfer.

キャンセル料はいつから発生しますか?
What is the cancellation fee if I cancel my reservation?

ご予約のキャンセルは、原則として宿泊日の21日前までは無料です。
・宿泊日の8日前から20日前のキャンセルは宿泊料金の30%
・2日前から7日前のキャンセルは宿泊料金の50%
・前日のキャンセルは100%
・宿泊当日は100%をそれぞれ請求いたします。
またキャンセルのご連絡がなく不泊の場合は、宿泊料金全額を請求させていただきます。
As a general rule, there is no fee for cancellations more than 21 days before the date of the reservation.
• There is a 30% fee for cancellations 8–20 days in advance.
• There is a 50% fee for cancellations 2–7 days in advance.
• There is a 100% fee for cancellations 1 day in advance.
• There is a 100% fee for cancellations on the day of the reservation.
In the event that a guest does not show up on the day of the reservation, and has not contacted us beforehand to cancel the reservation, the guest will be billed for the entire price of the stay.

利用人数が予約後に変わりました
After I make a reservation, can I change the number of guests on the reservation?

ご利用人数によっては料金が異なりますので、お早めにご連絡いただきますようお願いいたします。
当日変更の場合は対応できない場合がございます。
Yes, you can change the number of guests on your reservation. However, our rates vary by the number of guests staying, so please let us know as soon as possible.
If you do not let us know in advance, there is a chance that we may not be able to accommodate the changed number of guests.

未成年だけで利用できますか?
Is Daimaruan available to groups consisting entirely of minors (people under 20)?

原則として未成年者の方だけでのご利用はお受けいたしておりません。
As a general rule, we do not accept reservations for groups consisting entirely of minors.

ペットも利用できますか?
Are pets allowed?

ペットを伴ってのご利用はご遠慮願っております。
No, guests are not allowed to bring pets.

夜遅くまで騒いでも大丈夫ですか?
Is it okay to make noise at night?

お客様のご利用状況が近隣の方々へのご迷惑となる場合には、お客様のご利用を中断させていただき、ご退去願うこともございます。
その際にはご利用料金は一切ご返却申し上げられませんことをご了承ください。
Please be quiet at night in order to avoid being a nuisance to the people living nearby. In the event that guests are particularly loud or rude, we reserve the right to cut guests’ stay short and evict the guests.
In the event that a stay is cut short, no money will be refunded. We appreciate your understanding and cooperation.
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